Odense Kommune fylder OBs tribuner med tusindvis af embedsmænd – via sponsoraftale til millioner

Når OB spiller deres kampe i Superligaen, er der godt fyldt op med embedsmænd fra Odense Kommune. Både på de almindelige pladser på stadion og dem bag glasruderne, hvor kommunens absolutte top sætter sig godt til rette på skatteydernes regning.

OB Odense Kommune

– Fodbold er ekstremt medieintensivt og pressens bevågenhed betyder at såvel OB som vores sponsorer eksponeres meget og ofte. Vi tilbyder synlighed både på og udenfor banen og mulighederne for eksponering spænder bredt fra bander, annoncer, naming rights, radiospots og bannerreklamer til kampsponsorater og eventmarkedsføring.

Sådan lyder en del af den salgstale, som Superliga-klubben i fodbold OB giver af sig selv på sin hjemmeside. Her slår klubben samtidig fast, at dens sponsorer ikke tilbydes standardpakker. I stedet forsøger man fra klubbens side at målrette sine ydelser, så de på den måde bliver skræddersyet til sponsorerne.

Læs også : Borgmesterens konto betaler alle byrådsmedlemmers sæsonkort til Superligaen – på skatteydernes regning

Blandt dem der for alvor har takket ja til en skræddersyet pakke er Odense Kommune, der ifølge aktindsigter opnået af Journalista.dk hos kommunen, årligt inklusiv moms sponsorerer den lokale Superliga-klub med 1.437.500 kroner.

Det vel og mærke med en aftale, der i dén grad må anses for specielt tilpasset kommunens ønsker.

Sponsoraftale indgået mellem Odense Kommune og OBs moderselskab

 

Embedsmænd til fodbold – på skatteydernes regning

For ifølge de fremsedte bilag til Journalista.dk, er Odense Kommune nemlig særdeles faste besøgende, når OB spiller sine hjemmekampe i Superligaen. Det i kraft af en sponsoraftale, som må anses for en af de mere specielle i dansk fodbold.

Læs også : Socialdemokratisk byrådsmedlem : Mine gratis fodboldbilletter rager ingen

Odense Kommune har nemlig indkøbt 2.000 billetter på de traditionelle pladser på stadion, som bliver besat af embedsmænd som et firmagode. Med omkring 20 hjemmekampe per sæson i Superligaen betyder det, at de fynske skatteydere i snit betaler 100 billetter, så embedsmændene kan komme på stadion og følge den lokale fodboldstolthed.

Læs også : Kommunalt varmeværk forærede sponsor-billetter til 40.000 kroner væk – til sine medarbejdere

Hertil kommer så de pladser, som Odense Kommune har erhvervet i sponserlougen på det kommunalt ejede stadion Odense Stadion, hvis officielle navn grundet en sponsoraftale er EWII Park. Kommunen har nemlig investeret i et såkaldt netværksbord, hvor man kan invitere specielt udvalgte gæster, ligesom man også kan bruge de dyre pladser til egne embedsmænd og politikere.

Hvem der i det hele taget har gjort brug af Odense Kommunes mange billetter, er dog et åbent spørgsmål. For kommunen oplyser i en email til Journalista.dk, at man ikke fører regnskaber med dem. Hverken de billige eller dyre billetter, som også giver adgang til eventuelle landskampe og andre VIP-arrangementer.

Fakturaer fra OBs moderselskab til Odense Kommune i forbindelse med sponsoraftale




1 Comment

  1. Ingen har endnu bevist, at sponsorater og eksponering har nogen som helst betydning for noget som helst. Drop det. Det er skjult offentlig støtte.

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*