Frank Jensen bød indenfor til miljøtopmøde – som brugte 165.000 kroner alene på specielle navneskilte

Københavns Kommunes pressefoto af overborgmester Frank Jensen (S)
Del artiklen her:

Da Københavns Kommune i efteråret var vært for et miljømøde for en række andre hovedstæder og store internationale byer, var det tilsyneladende i dén grad nødvendigt at vise, hvem der deltog på vegne af hvem.

Københavns Kommune C40

juristkontoret

C40 er måske ikke verdens mest berømte internationale netværk, men det dækker over 40 af verdens største byer, som samtidig har det til fælles, at de fokuserer på grøn omstilling. En ambition der eksempelvis gør, at de løbende sætter hinanden stævne til forskellige konferencer og arrangementer.

Sidste efterår var det Københavns tur til at lægge lokaler til en C40-konference, hvis udtalte ambition var at levere anderledes, kreative og ligefrem også provokerende løsninger til de klimamæssige udfordringer, som medlemsbyerne står overfor. Mødet havde centrum omkring Tivoli, hvor ikke kun selve konferencen, men også en lang række andre aktiviteter fandt sted.

Men som det fremgår af aktindsigter opnået af Journalista.dk, er den slags konferencer langt fra en gratis oplevelse for skatteyderne.

Læs også : Københavns Kommune på kæmpeindkøb : Bruger 2.591.936 kroner på løbetrøjer til motionsløb – og mere end det dobbelte på mad og drikke

Det skyldtes blandt andet måske noget så basalt som de navneskilte, der blev stillet op ud for de deltagende byer og deres repræsentanter.

Faktura fra leverandør af navneskilte til C40-mødet i København i 2019

 

Del af mange store regninger fra samme leverandør til C40-møde

Således fremgår det af de fremsendte bilag fra Københavns Kommune, at der bestemt ikke var nogle smalle steder, da navneskiltene blev bestilt hos en lokal leverandør, der har specialiseret sig i eventmarketing, strategisk marketing- og kommunikationsrådgivning samt konferencemanagement.

Læs også : Direktør hos Københavns Kommune scorer millionløn efter kæmpe lønforhøjelse – og bonus på 937.500 kroner for at Tour de France kommer til Danmark

I alt drejede det sig om omkring 1.600 skilte, der blev leveret til en samlet pris af 165.549 kroner. Eller hvad der svarer til, at det i runde tal i gennemsnit kostede 100 kroner for hver af denne type af deltagerpræsentationer.

Det var dog langt fra den eneste store ordre, som den pågældende leverandør sikrede sig i forbindelse med C40-mødet i København i oktober sidste år. Således stod man også bag produktionen af en film, der viste mødets afvikling og forberedelse, hvilket i sig selv medførte en udgift til skatteyderne på 349.125 kroner. Samtidig tog man 112.500 kroner for opsætningen af et kunstværk, mens leverandøren kunne afsende en regning på 129.185 kroner for det, der blev omtalt som ”grafisk arbejde ved polygraphic”.

Læs også : TV2-stjerne scorede kassen på Folkemødet : Københavns Kommune betalte 20.000 kroner for 45 minutters optræden – og 10 minutters telefonsamtale

Forhold der var med til at gøre, at de københavnske skatteydere i alt måtte af med 6.743.746 kroner for de fire dage, hvor C40-mødet løb af stablen.

Fakturaer fra leverandør til C40-mødet i København i 2019

Del artiklen her:




1 Comment

  1. …de kunne i det mindste ha’ sparet 100 kr. på Frank Jensen´s navneskilt, da alle med garanti i forvejen kender det (S)oldefjæs.

Kommenter på artiklen

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*