Det blev langt fra en billig oplevelse for skatteyderne, da Rigsarkivet fandt det nødvendigt at få udarbejdet et opdateret logo.
– I Rigsarkivet skyder vi foråret i gang med et nyt visuelt udtryk. Vi får nemlig nyt logo og ruller i løbet af foråret en ny visuel identitet ud, der skal afspejle Rigsarkivet som en moderne dataleverandør og hele Danmarks hukommelse.
Sådan lød dele af det Facebook-opslag, som Rigsarkivet udsendte i slutningen af marts. Her slog den skatteyderfinansierede organisation samtidig fast, at det i en overgangsperiode, både ville gøre brug af sit nye og gamle logo. Hvilket måske ikke er så overraskende, fordi der ikke synes at være den store forskel på dem.
Men alligevel har udskiftningen af logoet, været en dyr affærer for skatteyderne. Forhold der fremgår af aktindsigter, som Journalista.dk har opnået hos Rigsarkivet.
Konkurrende firmaer stod for forskellige dele af processen
Det i de fakturaer, som arkivet har modtaget. Et arbejdet der blev lagt i hænderne på to firmaer, der også tidligere har løst lignende opgaver for andre offentlige myndigheder.
Læs også : Dan Jørgensen lejede skillevægge til lille kontor i 14 dage – for 31.508 kroner
Den største del af kagen tog et kommunikationsfirma sig af, efter at det kunne fremsende fire fakturaer på samlet 370.737 kroner. Kommunikationsfolkene fik i løbet af processen bistand fra en konkurrent, hvis speciale dog mere er udarbejdelsen af digitale layouter – således at Rigsarkivets nye logo, kan gøre sig ekstra godt på nettet.
Læs også : Millionregning på vej i ukendt Grundlovssag anlagt mod Mette Frederiksen og Magnus Heunicke
En ekspertise der dog langt fra var billig, da den endte med at stå skatteyderne i 133.062 kroner. Hvilket alt i alt gjorde, at de måtte af med 503.799 kroner for et nyt logo til Rigsarkivet, også selv om, at det i dén grad ligner det gamle.
Der er penge nok i de offentlige kasser. I det konsekvensløse samfund er der altid plads til fejltagelser.
Som da fagforeningen 3F betalte 1 million for et nyt logo.
Tretallet blev lagt ned, og vupti så havde det kreative firma en millionomsætning.
Der er ikke penge Nok i de offentlige kasse hvad med alle de mennesker der får en eller anden overførsels indkomst som er så lav at de ikke kan leve af den skal de så ikke have noget mere istedet for det svineri med de offentlige penge som der foregård
Jan rasmussen
Overførselsindkomst er så høj, at der er mange. der ikke gider arbejde. Bevist, da der skulle bruges podere. 200kr i timen så væltede de frem. Den unormale høje timeløn for nemt arbejde blev nedsat til 180kr, da der der kom fokus på den horrible timeløn. Så jo, der er penge nok, når sosserne sidder på kassen.
Nicolai Wammens slogan “Aarhus – Danish for progress” blev indført i 2001 og kostede skatteborgerne et konsulentfirma i London 1.000.000,00 kr. at udvikle i konsulentregninger.
Vanvittigt og idioti skrev mange – men hvad blev der lige af Aarhus – Smilets By?
Er der ikke så meget mere at smile af i Aarhus, efter at Wammen har forladt byen?