Odense Havn : Fodboldtur til Spanien med indlagte barbesøg skaber merværdi

Del artiklen her:

Det faglige program var i dén grad til at overskue, da Odense Havn tog på fodboldtur til Sevilla. Alligevel mener de kommunale havnefolk, at Spaniens-rejsen skaber stor værdi for skatteyderne.

Odense Havn

– Jeres aften i Casa Guardiola på ankomstdagen den 21. november starter med en velkomstdrink. Efterfølgende bliver der serveret en lækker 3-retters menu inklusiv drikkevarer i husets flotte lokaler.

Sådan lød en del af det velkomstprogram, der indgik i forbindelse med en tur for fodboldklubben OBs sponsorer. En tredages rejse i slutningen af november 2016, hvor det absolutte hovedpunkt var opgøret i Champions League mellem spanske Sevilla og italienske Juventus. Samtidig var der også gjort plads i programmet til, at deltagerne som eksempelvis den kommunale Odense Havn, også kendt som Lindø Havn, kunne komme på besøg på den spanske storbys værtshuse. Derfor havde arrangørerne i programmet inkluderet en liste over anbefalelsesværdige barer, der burde opleves under sydens sol.

Læs også : Champions League-fodbold, natklubbesøg og legendarisk restaurant : Odense Havn slog sig løs på skatteydernes regning i Sevilla

Men selv om det faglige program ikke indeholdt forhold omkring havnedrift, mener man fra Odense Havns side alligevel, at fodboldoplevelserne havde stor relevans.

Program for rejse til Sevilla for Lindø Havn

 

Kommunale havnefolk : Rejserne er forpligtende

Det oplyser den kommunale havn i en email til Journalista.dk. Her slår den kommunale havn, der var repræsenteret ved eksempelvis sin administrerende direktør Carsten Aa, blandt andet fast, at man anser skatteydernes udgifter for fuldt ud berettigede :

– Den pågældende rejse indgår som en del af det erhvervsfaglige netværk i LINDØ port of ODENSE A/S’ sponsorat af Odense Boldklub. Netværket er et effektivt og forpligtende erhvervsforum med mere end 250 medlemsvirksomheder, hvor professionelle forbindelser etableres og styrkes gennem en række aktiviteter. Dette involverer blandt andet 3-4 årlige business-to-business-møder samt en årlig netværksrejse til udlandet.

Læs også : Odense Havn forgyldte erhvervsmand

Overfor Journalista.dk oplyser havnen samtidig, at de årlige rejser er med til at skabe værdi for den kommunalt drevne virksomhed :

– I et erhvervsfagligt netværk skabes merværdi for medlemsvirksomhederne ved at deltage aktivt i de planlagte aktiviteter, så man derved får størst muligt udbytte ud af mulighederne for sparring og vidensdeling. Dette gælder uanset om hver enkelt aktivitet direkte kan relateres til driften af virksomheden. Det erhvervsfaglige indhold i netværket optager generelt en stor del af aktiviteterne i forhold til det sponsorat virksomheden betaler.

Del artiklen her:




Vær den første til at kommentere

Kommenter på artiklen

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*