Aarhus Letbane er ikke kun stedet, hvor medarbejderne på trods af en lang række skandaler i gennemsnit tjente over 1.2 millioner kroner for arbejdsindsatsen i 2017. Det er også et skatteyderfinansieret projekt, hvor ingen af embedsmændene må formodes at gå sultne hjem.
1.2 millioner kroner. Så meget tjente hver medarbejder hos Aarhus Letbane i gennemsnit for den arbejdsindsats, som de leverede i 2017. Som Journalista.dk tidligere har kunnet afslører betød det, at selv en sekretær på det skatteyderfinansierede projekt, dette år kunne sætte lige omkring 800.000 kroner ind på lønkontoen.
Det for at arbejde for letbanen, hvor skandalerne på det nærmeste har stået i kø. Blandt andet i forbindelse med, at åbningen af det milliarddyre projekt blev aflyst dagen før, togene skulle være sendt afsted for første gang efteråret 2017. Samtidig har de store problemer med at få styr på driften også betydet, at østjyske yderpoler som Grenaa og Odder i flere år har stået uden togforbindelse til Aarhus. Det på trods af at Smilets By er arbejdsplads for store dele af indbyggerne i disse byer, hvorfor Aarhus Letbanes manglende projektstyring har medført store problemer for pendlerne.
Men samtidig med at skatteyderne har måttet kigge langt efter Aarhus Letbanes toge, har embedsmændene på projektet taget godt for sig af retterne – i bogstaveligste forstand.
Vær den første til at kommentere