Indrykker tv-annoncer for millioner for at få besat jobs

Skattestyrelsens pressefoto af direktør Merete Agergaard
Del artiklen her:

Det har udviklet sig til en dyr affærer for skatteyderne, at Skattestyrelsen tilsyneladende har meget store problemer med at få ansat nye medarbejdere.

Hvis du de seneste måneder har set næsten alle andre tv-kanaler end Danmarks Radio, er du uden tvivl stødt på reklamer fra Skattestyrelsen. Det i forbindelse med, at myndigheden skal have ansat en lang række nye medarbejdere.

Men tilsyneladende har styrelsen meget store problemer, når det handler om rekrutteringen. I hvert fald synes det langt fra at være tilstrækkeligt for styrelsen, alene at satse på traditionelle jobannoncer i aviser og online medier. For som det fremgår af aktindsigter opnået af Journalista.dk hos Skattestyrelsen, har den alene i 2021 brugt et iøjnefaldende millionbeløb på at reklamere for sine ledige stillinger.

Det skyldes blandt andet, at myndigheden i perioder nærmest har tæppebombet danskerne med de alternative jobopslag. Dog således, at TV2 fremstår som den absolutte favorit.

Oversigt fra Skattestyrelsen over udgifter til tv-annoncer i forbindelse med rekruttering

 

Brugte næsten en halv million på TV2 News – alene i oktober

Det kan blandt andet læses ud af den faktura, som TV2 News i begyndelsen af november sidste år, kunne sende til Skattestyrelsen for den forudgående måned. En fakturering der skete til det mediabrureau, som Skattestyrelsen har hyret til at stå for sin rekrutteringskampagne.

Alene for denne måned fik skatteyderne en regning på 457.261 kroner, for at Skattestyrelsen kunne kører sine rekrutteringskampagner på nyhedskanalen. Hvilket var med til at gøre, at reklameomkostningerne på TV2 og TV2 News bare i oktober 2021, stod i 731.703 kroner. Oven i kom så andre reklamekampagner til brug for rekrutteringen, som blev indkøbt hos Discovery og NENT TV, som kørte sidste forår.

Forårskampagnerne endte således med regninger på 1.897.126 kroner, hvorfor Skattestyrelsen i de første 10 måneder af 2021, i alt brændte på den gode side af 2.5 millioner kroner af på at forsøge at få folk til at ansøge de ledige stillinger. Hertil kommer så de udgifter, styrelsen havde til indrykningen af mere traditionelle jobannoncer.

Fakturaer fra TV2 til Skattestyrelsen i forbindelse med rekrutteringskampagne

Del artiklen her:




2 Comments

  1. Utroligt som der mangles arbejdskraft på alle bastioner. Var multietnisk samfund en dårlig ide?

    “Pr. 1. juli 2021 er der i alt 825.080 indvandrere og efterkommere i Danmark, som svarer til 14,1 pct. af den samlede befolkning.”

    Kræver samme service som den etniske befolkning

    • Jamen tavsen!
      Skulle der ikke have stået:” Utroligt som der mangles arbejdskraft på alle bastioner i den offentlige sektor!”
      Altså, i det offentlige er frokost + div. kaffe/ryge pauser arbejdstid.
      I det offentlige er det gennemsnitlige syge fravær 6-8 uger pr år, i det private 1 uge pr år!
      Så klart at der mangler arbejdskraft i det offentlige.
      De 825000 indvandre er jo ikke kommet for at arbejde, dette herrefolk har folk til det grove!
      Stem NB! SIAD!
      P.

Skriv et svar til P Annuller svar

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*