Juraen bag kontorfællesskaber : Hvad skal der til for at have styr på paragrafferne?

Del artiklen her:

Hvad skal man tænke på, hvis man indgår en aftale om brugen af et kontorfællesskab – og hvordan skal det opstilles i aftalen mellem udlejeren og lejeren?

Et af de første store skridt en nystartet virksomhed tager, er når iværksætteren går fra at arbejde hjemme fra til at have sit eget kontor. Ofte går vejen i første omgang omkring et kontorfællesskab, hvor iværksætteren deler sit kontor med andre små virksomheder.

Men før iværksætteren eller den lille forretningsdrivende tilslutter sig kontorfællesskabet, er der en række juridiske ting, som skal med i overvejelserne inden der underskrives en lejeaftale. Eksempelvis på hvilke vilkår, at kontorfællesskabet kan bruges som kontor – og måden hvor på aftalen kan ophæves og på hvilke vilkår, det skal ske.

Alt sammen forhold der skal indgå i den aftale, som udlejeren af kontorfællesskabet og firmaet der ønsker at gøre brug af det, indgår med hinanden.

Et af de firmaer som har sat sig for at få et overblik over juraen bag aftaler om kontorfællesskaber er Juristkontoret. Det kan du læse mere om på firmaets hjemmeside, hvor du også kan finde en standardaftale udarbejdet af dets jurister.

Del artiklen her:




Vær den første til at kommentere

Kommenter på artiklen

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*