Næste gang du kører forbi en indfaldsvej til Randers, bør du lægge mærke til nogle af de lysende bogstaver, som fra tid til anden viser i retning af den kronjyske by.
– Formålet med den ny fortælling og nyt brand for Randers kommune er at øge kendskabet til de unikke kvaliteter, der er ved at bo i Randers og dermed tiltrække bosættere. Den ny fortælling om Randers skal være med til at skabe stolthed blandt kommunens egne borgere.
På blandt andet denne måde giver Randers Kommune på sin hjemmeside en introduktion til den brandingstrategi, man i 2015 udviklede under titlen ”Randers’ DNA”. Her nåede kommunen efter en langvarig proces blandt andet frem til, at indbyggerne i Randers var en smule anderledes end resten af den danske befolkning. En tilgang der blandt andet kom til udtryk i måden, som Randers Kommune begyndte at skrive ”Randers” på. Det i form af anderledes bogstaver, som blandt andet indeholder prikker.
Læs også : Receptionsløver i Zirkus Nemo : Randers byråd fejrede sig selv for 200.000 kroner
Det er dog ikke kun på brevpapir og kommunens hjemmeside, at den anderledes måde at skrive Randers Kommunes hovedbys navn på er blevet brugt. For det har også været tilfældet, når der har skullet vises vej til Randers.
Det fremgår af aktindsigter, som Journalista.dk har opnået hos Randers Kommune.
Branding – med lysende bogstaver
Ifølge de fremsendte bilag til Journalista.dk, lagde kronjyderne sig hurtigt fast på et sjællandsk firma, som på sin hjemmeside blandt andet præsenterer sig som en af landets førende leverandører af julebelysning. På samme måde som det udvalgte firma også slår fast, at det har stået bag en lang række udendørs dekorationer til offentlige myndigheder.
Læs også : NBA-basket og turistoplevelser : Randers Kommune forsøgte at skjule rejser for 569.802 kroner
Aftalen med Randers Kommune var en af de mere givtige af slagsen, for den gav mulighed for at fremsende en række fakturaer til kronjyderne. I juni 2017 drejede det sig om 170.315 kroner, ligesom firmaet samme år kunne sende regninger på 177.815 kroner og 27.000 kroner til kommunen.
Læs også : Frække damer og Sko & Torp-koncert på slot : Randers Havn fester på din regning
Dermed løb den samlede regning for de lysende bogstaver, som Randers Kommune omtaler som branding, op i 375.130 kroner. Markedsføring af Randers, der blandt andet fra tid til anden kan ses ved indfaldsvejene til den kronjyske by.
Vær den første til at kommentere