Den kommunale Odense Havn er ikke kun storforbruger, når det handler om idrætsoplevelser på skatteydernes regning på Fyn. Det samme er tilfældet, når programmet byder på nogle af fodboldens absolut største stjerner.
– LINDØ port of ODENSE A/S er i vækst, og behovet for areal stiger i takt med, at virksomhederne rykker ind på Lindø, og projekterne vokser i omfang. Ydermere er Terminal City under forandring, og tidligere og eksisterende industriarealer vil over de kommende år blive konverteret til bymæssig bebyggelse, som forbinder by og havn.
På blandt andet denne måde præsenterer Odense Havn, også kendt som Lindø Havn, sig på sin hjemmeside, hvor det kommunale selskab samtidig slår fast, at den er landets tredje største. Hvilket blandt andet kan ses ud af, at havnen er opdelt i forskellige terminaler i forhold til, om de ligger placeret i selve Odense eller på det nu nedlagte Lindø Værft.
Læs også : Odense Havn forgyldte erhvervsmand
Odense Havn er dog langt mere, end bare en traditionel kommunal arbejdsplads. For havnen er også storforbruger af forskellige sportsoplevelser, som bliver betalt af skatteyderne. Det fremgår af aktindsigt aktindsigter, som Journalista.dk har opnået hos havnen.
Herunder både i de sponsorater som er blevet betalt til lokale sportsklubber, og når turen er gået udenlands.
Guide til besøg i Sevillas natteliv
Således viser de fremsendte bilag til Journalista.dk, at Odense Havn ikke kun har et årligt sponsorat på 75.000 kroner hos Superliga-klubben OB, hvilket blandt andet sikrer gode billetter til kampene i Superligaen. Havnefolkene deltager også gerne på skatteydernes regning, når der er mulighed for at komme med på en udenlandsrejse, for her at opleve fodbold i verdensklasse.
Læs også : Verdensberømt rom kommunal havns julegave
Det har været tilfældet for to ledende havnemedarbejdere hos havnen, da de i 2016 deltog på en fodboldrejse til Sevilla. Det for her at opleve Champions League-kampen mellem Sevilla og Juventus, som var turens absolut væsentligste formål. Bedømt på det fremsendte program, var det nemlig ualmindeligt begrænset, hvad havnefolkene havde af indslag, der kunne anses for relevante for driften af en kommunal havn.
For at undgå at turens deltagere ikke skulle have nogle ideer om at få brugt tiden i den spanske storby, havde arrangørene i oplægget givet en introduktion til, hvilke barer og restauranter, man anbefalede at besøge.
Læs også : Festen fortsætter i Guldborgsund : DF-profil slår sig løs til julefrokoster hos kommunal havn
Det har dog ikke kun været OB, som Odense Havn de seneste år har sponsoreret. Således har skatteyderne også måttet finde pungen frem, når de kommunale havnefolk aflægger Odense Håndbold et besøg. Det i kraft af et årligt sponsorat på 120.000 kroner, som blandt andet inkluderer sponsorbilletter.
Hvem der har gjort af dem, synes havnenefolkene dog ikke at have et egentligt overblik over. Således oplyser de i en email til Journalista.dk, at der har været tale om brug af først-til-mølle-princippet, som alle ansatte har kunnet gøre brug af.
Vær den første til at kommentere