Ifølge Katherine Richardson er det særdeles skadeligt for miljøet, når danskerne eksempelvis flyver på sommerferie. Men samme krav synes ikke at gælde til de rejser, som professoren i biologisk oceanografi selv foretager.
De seneste år har Kathrine Richardson markeret sig som en af de helt store stemmer i den danske miljødebat, hvilket først og fremmest er sket med et udgangspunkt i hendes position som professor i biologisk oceanografi.
En platform hun samtidig har brugt til at blive medlem af Klimarådet, som blandt andet har til opgave at være rådgivere for den siddende regering i forhold til, hvordan der sker nedbringelse af CO2-udledningen. Rådet har i den forbindelse udgivet en række rapporter, hvor af den seneste blev udsendt tidligere på måneden.
I den forbindelse udtalte formanden for Klimarådet, Peter Møllgaard, blandt andet at det er nødvendigt at skære afgørende ned på flyrejserne :
– Vi er simpelthen nødt til at tage fat på luftfartens klimapåvirkning nu og her. Det vil selvfølgelig være bedst med ambitiøse internationale aftaler på området i regi af FN og EU, men indtil det sker, er det Klimarådets vurdering, at Danmark bør stramme reguleringen af de flyvninger, der afgår fra danske lufthavne.
Fast gæst i europæiske og nordamerikanske lufthavne
Med en så klar udmelding fra Klimarådet skulle man umiddelbart tro, at dets medlemmer ville gå forrest med et godt eksempel – og reelt afstå fra at flyve. Men som aktindsigter opnået af Journalista.dk hos Københavns Universitet viser, er det langt fra tilfældet for Kathrine Richardson, når den amerikansk-fødte forsker tager på tjenesterejser.
Således fremgår det af bilagene, at Kathrine Richardson alene i 2016 foretog 13 returflyvninger til destinationer over alt i verden. Foretages en sammenlægning af flyrejsernes afstande viser det, at Richardsons dette år i alt fløj 53.156 kilometer.
Læs også : Venstrefløjens partikontorer renset for udlændinge : Ansætter stort set kun etniske danskere
Samtidig fremgår det af aktindsigterne fra Københavns Universitet, at selv om 2016 var et år med længere rejser end normalt for Kathrine Richardson, har det langt fra været unormalt, at den ellers selverklærede miljøaktivist har foretaget mange flyrejser. Det har eksempelvis også været tilfældet i 2017, hvor hun tilbagelagde 46,384 kilometer, efter at have besøgt 19 destinationer i Europa og Nordamerika.
Også i 2018 var Kathrine Richardson en flittig gæst rundt om i lufthavnene, da hun her foretog 15 returrejser med udgangspunkt i Kastrup Lufthavn – hvilket medførte, at hun dette år tilbagelagde 34.230 kilometer i fly.
Hendes største bedrift var at hjælpe skatteyderne af med 350 mill kroner på at sejle rundt i Atlanterhavet med Galathea 3. hun fandt selvfølgelig ikke ud af noget som helst af det hun havde stillet i udsigt. Men hun blev kendt og avancerede i hierakiet og kan nu nærmest leve af at sidde i en flyvemaskine.
Ihukommende min egen opvækst. Du skal gøre som mor siger, og ikke som mor gør. Jeg ved ikke hvorfor det lige faldt mig ind ?
Mrs. Richardson kan ryge&rejse til USA og prædike sit klima-“Shit”
USA er sandsynligvis verdens største udleder af CO2.
Ingen ved dog med nøjagtighed hvor meget CO2 Kina og Indien udleder!
Danmarks udledning er mindre end 0.01% af den totale udledning på globalt plan!
Men nu skal vi have en KlimaLov, fordi så kan vort socialistiske Regime opkræve endnu flere Skatter&Afgifter.
10000 Djøfe´re skal administrerer denne nye Lov, for helikopter-DAn, da han ikke selv fatter en bjælle!
Det går så fint i Danmark!
P.
CO2 er pengemaskinen der bliver ved med at give..Man kan ikke beskatte klima men man kan stjæle menneskers surt tjente penge i ‘klimaets’ navn. Der handles med kvoter som aldrig før og det gavner befolkningen — ikke en disse. Vi har bare at slippe valutaen ved kasse 1 omgående.
http://www.globalcarbonatlas.org/en/CO2-emissions