Ghita Nørby scorer kassen på kort animationsfilm om ensomhed – som ingen ser

Del artiklen her:

Det kan være en særdeles givtig forretning at producere en kort tegnefilm om, hvordan man som ældre indbygger i Viborg skal forholde sig, hvis man føler sig ensom.

Viborg Kommune Ghita Nørby

Ifølge Viborg Kommune er en lang række af deres indbyggere så ensomme, at det medfører store problemer. Derfor har man investeret i et såkaldt Brobyggerteam, der sammen med en forebyggende medarbejder på et af kommunens sundhedscentre, skal arbejde på at kommunens ældre indbyggere ikke i samme grad som tidligere er ensomme.

Læs også : Viborgs alternative rejse til Sverige : Chartrede privatfly for at komme til Luleå

En del af det opsøgende arbejde består af en video, som man fra kommunens side tidligere i år har fået udarbejdet og lagt på sociale medier som først og fremmest Youtube. En video hvis lydspor er indtalt af Ghita Nørby, hvilket blev en dyr oplevelse for Viborg Kommunes skatteydere.

Forhold der fremgår af aktindsigter, som Journalista.dk har opnået hos kommunen.

Fakturaer fra producent af animationsfilm om ensomhed med deltagelse af Ghita Nørby

 

Under 200 visninger om måneden efter videoen blev lanceret

Af bilagene fremgår at man fra kommunens side indgik en aftale om produktionen med et lokalt firma, som i forbindelse med videoens tilblivelse kunne fremsende tre fakturaer. To af dem lød inklusiv moms på 100.000 kroner, mens den sidste afsendt tidligere i år medførte en udgift for skatteyderne på 63.965 kroner.

Læs også : Ulrik Wilbeks embedsmænd forgyldes igen og igen : Faste fratrædelsesgodtgørelser på mange hundrede tusinde kroner – og fortsætter bagefter i samme job

For den samlede regning på 263.965 kroner, fik Viborg Kommune produceret en 1 minut og 50 sekunders video, som langt fra har været den store seermagnet på Youtube. Fem måneder efter at videoen blev lagt på fildelingstjenesten, har den kun opnået 750 visninger.

Læs også : Kommune købte hundedyrt måleudstyr – for at blive vist i pollentallene på TV2

Det på trods af at en stor del af udgiften på 263.965 kroner, må forventes at være gået til Ghita Nørbys indtaling, som utvivlsomt var påtænkt at være videoens trækplaster.

Del artiklen her:




Vær den første til at kommentere

Kommenter på artiklen

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*